16 Ekim 2015 Cuma

Uyku Mu, Duruma Göre Değişir Bizde O


Valla ne yalan söyliim, bu akşam erken yatacağım dediğimde ben de kendime inanmamıştım. Günlerdir geç yatıyorum, erken kalkıyorum. Uykusuzluk toleresi Güney Kutbu’nda yaşam kolonisi kurulmasıyla eş değer birine göre şimdilik performansım gayet iyi.

Kimisine bakarsan gece uykusu ortalamasının 7-8 saat aralığında olması gerekiyor. Az uyuduğunda vücut kendini yenileyebilmek için fırsat bulamıyor. Sadece göz çukurların değil; cildin de çöküyor. Metabolizman yavaşlıyor, saçların bile matlaşıyor.

Kimisine göre de günde 5 saat uyumak bile fazla. Yapılacak onca şey varken fazla uyumak zaman cinayetinden başka bir şey değil!

Su gibi kızım vesselam; her iki opsiyonun da kalbini kırmıyor, hop bir onun hop bir bunun durağına uğruyorum. Bir haftayı toplamda 12 saatle geçirmişliğim de var, birkaç gecelik uykusuzluk macerası sonunda başucuma su diye ketçap koymuşluğum da... En son abuk semptomlar yaptı vücudum, yoğurt reklamında ağlıyordum.

Galiba artık alışıyorum.

Vakit gece yarısını çoktan geçti. Yarın erken kalkacak olmamı nerem iplemiyor bilmiyorum. Gece sütümü de ısıttım. Senelerdir yaz akşamları hariç az ballı sütümü içerim. Siz de için, çok faydalı hem de gece içilen süt kilo yapmıyor. Tartıya çıkarken fazladan ağırlık yapmasın diye rimelini bile silen ben, elbette bu konuyu da araştıracaktım! Gün içinde doğru düzgün (glisemik) beslenirseniz metabolizmayı canlı tutuyormuş. Ay benim midem ağrır diyorsanız da laktozsuz olanını alıverin.


Neyse.

Ben ılık sütümü de içtim ama hala uyuyamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder